dinsdag 16 augustus 2016

Zomaar Iemand

Ik kan de klok erop gelijk zetten:  Zomaar Iemand komt met de bedoelde retorische vraag:
“En ga je de Marathon van Eindhoven weer lopen Harm?”

Zomaar Iemand kan zijn:
  • De Caissière die meewarig de doos met 24 pakken rijstwafels scant.
  • De PostNL pakketbezorger die ineens weer alweer voor de derde keer deze maand  sportvoeding komt brengen.
  • De Buurman die zijn hond ’s-ochtends om 7.00 uur uitlaat. 
  • De Kapster terwijl ze net op mijn telefoon ‘het kapsel van de vorige keer bestudeert’.
Maar natuurlijk ook:
  • De Collega bij de koffieautomaat (De social talk).
  • De Collega die op Google Maps de route naar zijn Belle Vila over de Route du Soleil uitstippelt (Pavlov).
  • De Collega die net de Mont Ventoux is opgefietst (actief associatief).
  • De Collega die druk is met volgen van Euro2016/DeTour/Rio (passief associatief).
  • De Collega die me door de gang ziet strompelen (meelevend).
En ook nog:
  • De Hardloper die zelf geen marathons loopt (“Das veul te ver voor mij!”).
  • De Ultraloper tijdens onze gezamenlijke duurloop (“Liever kei ver dan kei hard.”).
  • De Strava online trainingsdagboek volger (“Jij traint wel héél veel.”).
Maar toch geen retoriek:
"Nee, Ik loop geen Eindhoven dit jaar. Of nou ja, ik loop Eindhoven wel, maar dan de Hele als haas voor twee ploegenoten. Nee, dit jaar ga ik voor Berlijn twee weken eerder.

Zomaar Iemand knikt begrijpend. “Nou dan maar veel succes in Berlijn voor dat PR en veel plezier in Eindhoven! Wel met nummer 040 toch?”
Yes, dankje Zomaar Iemand. Komt goed. En ja wel met 040 natuurlijk.”
Zeg, Zomaar Iemand, maar hoe is het eigenlijk met jou ………..?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten