maandag 7 maart 2016

Grote Broer

Een paar maanden geleden had Grote Broer een idee opgevat. Als bewoner van Den Haag werd het tijd om maar eens die CPC Loop Halve Marathon Ding Gebeuren Geval Evenement te doen. Of dat haalbaar was. “Uhhhhh, tja, je liep 7 jaar geleden ook De Halve van Eindhoven in 1:37 na 7 jaar 'sportrusten', dus ik denk wel dat je dat kan ja.

Een Whatsapp bericht van Grote Broer, vast weer een filmpje van hun Kleine Man; net een jaar oud. Oh nee, hij vraagt schoenadvies, hardloopschoenadvies wel te verstaan. In mijn studententijd werkte ik jarenlang in het weekend als Al Bundy, komt nu weer van pas. "Aha, meneer zoekt een stabiel schoentje wat niet te duur is en er kek uit ziet."


  • Schoenen: Check
  • Running-account reanimatie: Check
  • Hardloopkleding gekregen van hardloopbroertje: Check
  • Vriendjes die ook met dat CPC gebeuren meedoen: Check
  • Trainen zonder schema: Check

Tijd om in mijn planning even wat wedstrijden als piketpaaltjes te slaan. De CPC blijk het NK Halve, dus dan doe ik ook maar mee daarzo, zal Grote Broer leuk vinden.

Als Bedrijfskundig Ingenieur ben ik bedreven in nieuwe dingen kopen als oude kapot zijn. Grote Broer is een Technisch Ingenieur en heeft mijn oude kapotte doch superdure Garmin in een half uurtje aan de praat. “Hou maar.” Hij blij, ik blij. 


Ik kon mijn wekker erop gelijk zetten: “Hé hardloopbroertje, hoe zit dat eigenlijk ook alweer met schema’s enzo? Oh ja intervallen. Ja ga ik doen, no worries, komt goed.

Oké, sorry dat ik was vergeten te vertellen dat je a. een warming-up moet doen en b. dat die best langer dan 1 kilometer mag zijn. 

Raceday
Nog ff 's-ochtends een half uurtje loslopen om het gestel wat soepel te maken. Bij terugkomst 68 berichten in de 'CPC Whatsappgroep' waar ik blijkbaar aan ben toegevoegd. Grappig: Grote Broer en Vriendjes vroegen zich af hoe laat de start ook alweer was. En of ze er dan ook daadwerkelijk om 14:30u al moesten zijn.

Met ploeggenoot Niek rijd ik naar Den Haag. We hebben 2 uur voor de wedstrijd bij Grote Broer en diens koffiemachine Ultra Deluxe Pro Bling Bling afgesproken.

Grote broer doet de deur open in pyjama ondertussen snaaiend uit een zak borrelnoten. “Daar zit toch veel energie in; en ik ben bang dat ik anders honger krijg onderweg.”

's-Avonds in een Eindhovens culinair cafetaria lullen Niek en ik onze vriendinnen de oren van de kop over onze geslaagde races. Dan een Whatsappje van Grote Broer:

Ik ben een misselijk van al dat bier met Vriendjes meteen na die 21 kilometer. 
Maar wanneer gaan we een marathon lopen hardloopbroertje?

1 opmerking: